Vacanta pe Clisura Dunarii

6 septembrie 2017 | Autor: | Posted in Turism
Clisura Dunarii - Cazanele Mici

Clisura Dunarii – Cazanele Mici

Desi alaturi de familie fiecare vacanta pe care am petrecut-o a fost frumoasa, cea de pe clisura Dunarii din vara anului 2017 a fost unica.

Unicitatea sa s-a datorat peisajului care adesea iti taie rasuflarea, dar si ca urmare a experientelor de care am avut avut parte aici in acele zile din luna august.

Aparent, atunci cand am plecat din Bucuresti, aceasta “iesire” nu anunta nimic interesant…drum lung (cca. 375 km), cazare, Dunare, cand am ajuns acolo am descoperit cu uimire ce priveliste Dunarea a putut “cladi” timp de milenii. Muntii albi, datorita rocilor calcaroase, cele doua pesteri (Veterani, Ponicova) pentru a caror acces este nevoie de o ambarcatiune, ce insotesc batranul fluviu acccentueaza spectaculozitatea zonei.

Dar nimic nu se compara cu sectoarele inguste ale defileului (Cazanele Mari si Cazanele Mari) unde parca timpul pare sa aiba alt curs. Intrucat de pe tarmul romanesc pot fi vizitate cu masina doar Cazanele Mici (ocazie cu care am putut vedea basorelieful Capul lui Decebal si manastirea Mraconia), am decis sa inchiriem o barca de mici dimensiuni pentru a vedea de pe Dunare Cazanele Mari, dar si cele doua obiective speologice. Versantii golasi alaturi de vegetatia abundenta paduri de conifere, foaioase, alaturi de specii termofile precum liliacul, carpenul oriental si nu numia vin sa intregeasca ambianta deosebita.

In ziua urmatoare ne-am propus sa facem drumetii si, dupa cum aveam sa aflam, unul din cele mai frumoase, dar si cele mai accesibile trasee turistice il ofera poteca ce pleaca din localitatea Dubova spre varful Ciucarul Mare si la capatul caruia am putut observa Clisura Dunarii din alta ipostaza si anume de la inaltime permitandu-mi sa vad Clisura Dunarii in toata splendoarea sa.

Spre surprinderea mea si a parintilor, ziua urmatoare ne-a oferit cu totul intamplator o sarbatoare inedita intr-una din localitatile riverane Dunarii si anume Festivalul smochinelor de la Svinita ocazie cu care am aflat informatii despre mica comunitate de etnici sarbi din zona si am putut admira portul, dansul si cantecul popular al acestora. Cu aceasta ocazie am vazut plantatia de smochini, nu am rezistat tentatiei si mi-am rugat parintii sa cumparat un borcan de dulceata de smochine, o delicateta in opinia mea.

In a patra zi am vizitat cea mai veche statiune montana din Romania si anume Baile Herculane unde am putut admira cladirile vechi din vremea imperiului austro-ungar, unele renovate, altele din pacate nu. Am profitat de ocazia de a fi in zona si am tras o fuga pana la “cea mai frumoasa cascada din lume” dupa cum titrau televiziunile si anume Cascada Bigar, pe care am gasit-o imperturbabila, invadata de muschi crescuti pe stanca si apa care se revarsa intr-un evantai.

Am regretat ca a venit si ziua cand a trebuit sa plecam, dar ne-am propus sa revenim pentru a vizita defileul Dunare pe toata lungimea sa de 144 km, de la Bazias la Portile de Fier.

foto: Cazare Clisura Dunarii – www.casadorului.ro

Autor:

Suntem o vila situata pe Clisura dunarii, Inteprindere Indivituala Geicu D Emil, CUI 828.884.43, F25/257/2011, Str. Dunarii nr. 909A, Comuna Eselnita, judet Mehedinti. Oferim in sezon 5 camere pentru 10 adulti si 2 copii.

This author has published 1 articles so far.